Du er ikke logget på.

Kære gæst, velkommen til Spur 1 Gemeinschaftsforum. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

03.07.2012, 20:28

Dampflok transportieren

Eine dumme Frage, aber wie hebe ich am besten eine Dampflok von Kiss oder KM1 an? Anpacken am hinteren Teil und den (Witte)Windleitblechen?
Oder besser an irgendeiner anderen Stelle ? Habe beim Umstellen von Regal auf Schiene immer ein ungutes Gefühl, schließlich sind es ja ein paar Kilo.


Indlæg: 1.390

Geografisk placering: Jena

Beskæftigelse: Freiberuflicher Projektmanager

  • Send privat besked

2

03.07.2012, 20:50

Anheben von Dampflok

Hallo Peter,

bei Tenderloks am besten immer an den Puffern anheben. Nur bei Schlepptenderloks geht das nicht so, da nehme ich für die Lok vorn die Puffer und hinten fasse ich unter das Führerhaus. Den Tender kannst Du auch ganz normal anfassen, da geht nichts kaputt.
Beste Grüße Holger Danz

Zu meinem Avatar: Mein "Tigerkind" beim Kinderfest - im Hintergrund ihr Papi :-)