Du er ikke logget på.

Kære gæst, velkommen til Spur 1 Gemeinschaftsforum. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

  • wcf.user.profile.verified
  • "Benno Brückel" startede denne tråd

Indlæg: 584

Beskæftigelse: Technischer Redakteur

  • Send privat besked

1

01.11.2009, 00:55

Spundwände

Hallo Spundwand-Freunde
Ich habe mal einige Informationen zum Thema Spundwand auf meiner Website bereitgestellt.
Ich werde noch ein paar Skizzen ergänzen und ein Beispiel für die Umsetzung in den Maßstab 1:32 zeigen.
Hier geht es zur Spundwand im Hafen
www.spur1.de/vorbild/hafen/Spundwand/Hafen-Spundwand.html
Benno Brückel har vedhæftet følgende billede:
  • Spundwand-Profile-4.jpg
Henschel-Industrie-Diesellok und Güterverkehr im eigenen Hafen.

ospizio

Uregistreret

2

01.11.2009, 06:54

Spundwände auch bei der Bahn

Hallo,

Als im Vorfeld des Hauptbahnhofes Stuttgart für die neue S-Bahn die kreuzungsfreie Einfädelung gebaut wurde(Überführungen/Tunnel und Abstellbahnhof)wurden diese Bauwerke auch telweise mit Spundwänden ausgeführt.Unten ragt ewa 50cm der Betonsockel aus dem Boden,dann kommen die Spundwände.Oben wurde aus Ortbeton ein Abschluss betoniert.
Teilweise rosten die Spundwände an den Nahtstellen sehr stark,da dort teilweise Wasser austritt.
Aber Stuttgart 21 löst ja das Problem.

Gruss Wolfgang

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "ospizio" (01.11.2009, 06:55)