Du er ikke logget på.

Kære gæst, velkommen til Spur 1 Gemeinschaftsforum. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

  • "Rmerzb" startede denne tråd

Indlæg: 62

Geografisk placering: Oberasbach

Beskæftigelse: Informationselektroniker / MSR Meister

  • Send privat besked

1

29.10.2014, 09:02

Digitaldecoder Hübner bzw. Märklin Weichen

Hallo Zusammen,

meine Jugendabteilung hat zwei Digitaldecoder für die Märklinweichen bzw. Hübnerdecoder 59080 geschrottet. Hat jemand einen Schaltplan? Ich benötige auf jeden Fall einen ZXMHC6A07T8. Hat so ein IC jemand auf Lager (Treiber)?



Roland

Indlæg: 2.553

Geografisk placering: Erfurt

Beskæftigelse: jetzt Rentner, programmieren nur noch im Hobby

  • Send privat besked

2

29.10.2014, 09:30

Hallo Rmerzb,
gibts bei Reichelt:

http://www.reichelt.de/index.html?ACTION…C%206A07%20T8TA

Eine schöne H-Brücke, für kleinere DC Modellmotore ideal!

Ich hab dazu noch eine Frage, ist der 59080 schon der neuere Typ mit Mäuseklavier und Programmiermöglichkeit (oft braunes Gehäuse)?
MfG. Berthold

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "bbenning" (29.10.2014, 16:16)


Indlæg: 2.553

Geografisk placering: Erfurt

Beskæftigelse: jetzt Rentner, programmieren nur noch im Hobby

  • Send privat besked

3

13.08.2017, 16:01

Korrektur ZXMHC6A07N8TC

Hallo,
trotz, dass das Thema so alt ist, der korrekte Chip für den 59080 Decoder hat die Bezeichnung ZXMHC6A07N8TC.
Der Reichelt Chip ZXMHC6A07T8TA ist zu gross und auch die PIN-Belegung ist anders.
Hier gibt es den richtigen Chip:
http://de.rs-online.com/web/p/products/7…chips-_-7515348

Denn meistens geht bei Überlastung (defekter Weichenmotor usw...) genau diese H-Brücke kaputt, sie kann nur ca. 1,5 Ampere aushalten.
MfG. Berthold

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bbenning" (13.08.2017, 16:12)